tisdag 3 februari 2009

Jag visste det,,,,,,

Att jag skulle åka på samma skit som resten av familjen. Har apont i halsen och känner mig jättegrinig. Gick och gnällde och klagade på jobbet idag så stackarna där blev nog en aning trött på mig. Som tur är har jag ingen feber iaf, då hade jag säkert klagat ännu mer och varit mer hängig. Jag har ingen som helst lust att bli sjuk och vem har det egentligen....... Aja det blir ju inte bättre av att gnälla, men jag hoppas skiten försvinner fort som bara den för jag hade faktiskt tänkt att jobba den här helgen utan att vara sjuk själv eller att småtroll eller sambo är sjuka. Håller en tumme eller två för att det har gått över till helgen.

Idag eller rättare sagt nu i kväll är sambon iväg på speedwaymöte. Kul kul *not* Det brukar ta sån satans tid innan han kommer hem. Tur är väl att barnen inte har bråkat med mig idag och jag har faktiskt behållt humöret uppe idag fast stortroll trillskades lite vid kvällsmaten. Duktiga jag. Stortroll kommenterade nu när han skulle lägga sig att mamma inte blivit arg idag. Ja inte så att jag slår barnen men jag kan bli så himla arg att jag skriker och gormar och det tycker barnen är asjobbigt. Vilket jag oxå förstår, vem vill ha en skrikande och gapande mamma...... Inte jag iaf. Nä idag försökte jag vara så pedagogiskt jag bara kunde vara och vips så funkade allt mycket bättre och barnen verkar lyssna bättre när man är pedagogisk. Konstiga barn det där ;-) Jag tror att jag har lättare för att behålla humöret när jag känner att saker och ting flyter på och nu börjar ju renoveringen bli någolunda färdig och det känns himla skönt.

Måste bara berätta... Förut när jag mös lite med barnen så ringde min mobil. Då var det en arbetskamrat till mig som bara ville höra hur det var med mig och min hals. jag blev så paff så jag sa att det var bra, men det är det ju inte fast lite bättre än var det var på jobbet förut. Jag blev jätteglad när hon sa att hon bara ville höra hur det var med mig. Jätte gulliga J. Ja det är hon som flyttar över till en annan avd nästa vecka. Kommer sakna att jobba med henne, fast det fina är att hon jobbar samma helger som jag så vi kommer ju träffas ändå och sen kan man ju alltid ringa om det är så.

Nä ni ska ta och göra mig en kopp thé eller nåt för halsen.
Saknar min älskling....... Vill att han kommer hem nu........

Imorgon jobbar jag kväll så det blir förmodligen inget bloggande då.

♥Natti Natti♥

1 kommentar:

Jeanette1981 sa...

Har något till dig i min blogg
Kram :-)