torsdag 17 april 2008

Off

Känner mig lite off just nu. Jo det gick med A:s kalas i söndags, hela släkten kom tom min farmor som vi inte träffat på nästan två år.
Anledningen är att renoveringen i källaren har ännu en gång avstannat. Nu pga rörmokaren blev sjuk och fick läggas in på sjukhus. Man trodde först att han fått en stroke, men det var en whiplash skada som spökade. Så nu vet vi inte när han kommer eller om han kan komma. Sambon ska väl försöka få tag på honom de närmsta dagarna för att höra om han klarar att göra klart eller om vi ska be nån annan. För nästa lördag ska det flytspacklas (skulle ha gjorts nu i onsdags). Så nu håller jag tummen för att det ska gå vägen. Sambon var så snäll att han kopplade in vår tvättmaskin idag, jag orkar inte tvätta hos svärfar längre. Min whiplashskada har gjort sig påmind de senaste veckorna och jag har på ren svenska så J*A ont just nu så jag kan inte bära tunga tvättkorgar. Så nu bär jag bara det jag måste alltså mina barn eller rättare sagt dottern då sonen faktiskt kan gå själv. Det är ju oxå en anledning till att jag känner mig off, jag har ont och jag kan inte göra det jag vill.

Ja ja nog gnällt från min sida.......

Nu till nåt roligare. A har börjat att ta av sig byxa och blöja och går på toaletten ist. Men det funkar bara om han är helt näck nertill just nu iaf. Nästa mål är att han ska ha kalsonger och klara att gå på toa. Han har slutat att bajsa i blöjan men är lite osäker med kisseriet när han har byxor på sig därför väljer han blöja. Men efter ett tag kommer han näck för då är han stor pojke och ingen bebis som lillasyster är. Ungar, de för tokiga ibland.
Men söta är dem i vilket fall.

Nä ni gott folk nu säger nacken och armen ifrån så nu måste jag sluta larva mig här vid datorn.....

♥Puzz & Kram♥

Inga kommentarer: