onsdag 28 januari 2009

Lättad

Ja mötet idag på jobbet blev en riktig överaskning. Jo vi kommer fortfarande bli av med en, men vi behöver inte ändra våra helger alls. Så det blir inga delade turer. Gissa om jag blev glad! Allihop hade laddat som sjutton för att tala om hur illa vi tycker om neddragningarna. Men luften gick ur oss fullständigt och vi blev helt tysta i flera minuter innan nån kunde säga nåt. Haha chefen lyckades till slut få tyst på oss. Anledningen till att vi inte behöver ändra helgerna är att vår lilla adriministratör kommer att gå in varannan helg. Det enda vi ska göra med schemat är att dela på vardagskvällarna som J har. Inte för att jag gillar kvällar (eftersom jag är väldans kvällstrött) men jag kan nog tänka mig jobba fler vardagskvällar om jag slipper jobba delad tur.

Det enda tråkiga idag var när jag skulle hämta trollen på dagis. När jag kommer in så ser jag att lilltroll sitter i en frökens knä och SOVER. Det betyder bara en sak så dags på dagen. FEBER!!!! Fans jävla skit..... Vi som nyss var hemma och sjuka. Och nej det är inte av sprutan igår för den febern skulle visa sig efter en vecka, så det är väl en förkylning alt. sista hörntanden för hon har taskig andedräkt kände jag förut. Lilla stumpan somnade i famnen efter kvällsmaten, hon åt inget utan satt bara i mitt knä och luktade på mig. Hur mysigt det måste ha luktat efter en dag på jobbet...... Aja hon klagade inte iaf. Nu sover hon gott i sin säng. Hann inte ens få i henne lite Alvedon så det får jag välan ge henne om hon skulle vakna i natt.
Stortroll var lite taskig mot fröken när jag kom. Hon hade precis bett honom att gå på toa för att han snart skulle åka hem. Men det tyckte inte han, så vad hände efter en så där två minuter. Jo kissnisse pinkade i byxorna, inte mycket men ändå. Så fröken var inte så glad på honom då. Annars tycker jag att han har blivit jätteduktig med att gå på toa när han behöver och inte när det är försent. Hoppas det håller i sig nu bara så vi inte får fler återfall. *håller tummen hårt*

Iaf jag har haft en bra dag trots att jag inte sov så mycket inatt. BÅDA trollen skulle visst sova hos oss. Först kom det stora trollet och grät av rädsla (mardröm nu igen) sen upptäckte den finkänsliga madammen att det var kissigt i blöjan och kom ner och försökte få upp oss ur sängen men vi fattade igenting..... När hon till slut ger upp går hon upp igen och lägger sig i sin säng. Så när jag kom upp i morse för att väcka henne låg hon på mage med tofflorna på. Och blöjan.... ja den var sjöblöt. Bra föräldrar man är ibland *skäms* När jag bytte på henne så kom jag på att hon faktiskt hade sagt "kishat" inatt, men jag trodde hon letade efter sin gosekatt som hon kallar för "Kisse". Puckomorsan som inget förstår...... Jaja det gick ju att åtgärda senare iaf.

Nä nu tror jag att jag fått med allt som hänt idag. Nu ska jag försöka renskriva mötesprotkollet från idag.

♥Puss och natti natti♥

Inga kommentarer: