söndag 13 juli 2008

Hemma igen

Vi har nu varit hemma i några dagar och hunnit smälta det mesta. Vi har haft en jättebra resa och barnen skötte sig ;-). Åkte på måndagsmorgonen raka vägen till Kalmar nä nu ljög jag, vi stannade några ggr på vägen ner för att fika samt kissa lite. Aja vi kom ner vid ett och det var ganska lätt att hitta till hotellet, sen gick vi och såg utställningen om skeppet Kronan. Det tyckte både jag och sambon var intressant, vet inte vad de andra tyckte men de hakade på iaf. Sen gick vi till en strand med lite gungor och annat kul för barnen så de fick leka av sig en stund innan vi gick tillbaka till hotellet för att äta kvällsbuffé.
På tisdagen packade vi in barn och matsäck i bilen och åkte över till Öland och gick i djurparken samt åkte lite karuseller eller rättare sagt barnen åkte många karuseller en del var vi föräldrar med i. Synd bara att regnet hängde i luften och ett tag regnade det ganska mycket, då passade vi på att äta lite lunch. T.om lilltroll åkte några karuseller det tyckte hon var jättekul.
Onsdagen började vi med att äta frukost, för att sedan packa bilarna och checka ut. Det var inget vidare väder den dan i Kalmar så vi åkte hem ist och så träffades vi hemma och åt lite senare på eftermiddagen. Ganska skönt att komma hem och få sova i sin säng igen. Borta bra men hemma bäst, eller hur.
På torsdagen åkte vi in till stan för att lämna tillbaka dvd:n vi lånade av barnens kusin och då passade faster på att ha kidsen en stund på em så att vi kunde köpa en träpersienn till vårt nya sovrum. Jättesnällt av henne, men hon var helt slut efter de timmar kidsen var där. Inte undra på när deras bebis kommer vilken dag som helst nu. Ska bli så kul när bebben väl behagar att komma ut.
På fredagen åkte jag till stan själv och handlade, storhandlade så nu finns det grejor hemma igen. Sambon klippte gräs och barna lekte som bara den.
Och igår provade jag att åka lite på den lilla crosscykeln vi har här hemma från speedwayskolan. Det var askul!!!!! Vill jag göra fler ggr, men på en som är en aning större kanske för den här är en liten sak som de minsta barnen i speedwayskolan kör på typ 6-9 åringar. Så idag har jag så himla ont i höfterna, för jag fick sitta med benen lite för högt upp. Men vad gör det jag hade så himla kul. Sambon trodde jag jag skulle banga ur och inte våga prova, jag tvekade lite i början men sen körde jag iaf.
Jaja nog tjatat från mig nu. Ska skriva ut ett protokoll för undeskrift nu.



Over and out!

Inga kommentarer: