torsdag 3 juli 2008

Sol och bad

Ja nu verkar värmen ha kommit tillbaka iaf. Skönt jag älskar sol och värme, snö och annat onödigt kan man skippa. Idag tog jag med barnen till sjön för att bada och ha det allmänt mysigt. Är själv med kidsen i kväll då sambon är på möte+speedway match i Nyköping.
Det var jättemysigt och skönt på stranden, vi var där helt själva och barnen tyckte det var superkul att göra nåt annat än sitta hemma och glo. Visst vi har ju en barnpool här hemma men man måste ju få lite omväxling ibland. Ja ja huvudsaken var att barna tyckte om att åka till en sjö iaf.

Just nu sitter jag här och försöker skriva ner lite vad vi ska packa och ta med oss på vår lilla resa till Kalmar/Öland. Det går så där bra eftersom jag har dålig fantasi och att jag börjar få apont i huvudet........ Det ska iaf bli så himla kul att komma iväg en sväng och få se nåt man inte har sett förut. Håller ena tummen jättehårt för att det ska bli bra väder nästa vecka oxå.
Barnen är i säng sen en stund tillbaka vilket är skönt för mitt stackars huvud, ska nog ta och hämta lite Panodil att droga mig med och en hink med vatten. Stortroll fick för övrigt gå på semester 1 dag tidigare för när jag hämtade honom igår hos dagmamman så var han ilsket röd i båda ögonen. Skit!! tänkte jag då inte ögoninflammation NU! Vi som ska åka på måndag..... Men han är bättre idag, men han fick stanna hemma iaf. För att vara på den säkra sidan.

Nähe nu hägrar soffan och tv:n...... Undrar om et finns nåt vettigt att se i kväll eller om det bara är crap..... Det återstår att se....

Ha en bra kväll! God natt!

Inga kommentarer: