söndag 6 juli 2008

Imorgon åker vi......

Japp imorgon drar vi!!! Ska bli himla skönt faktiskt. Stortrolls ögoninflammation blev det inget med, jätteskönt och min huvudvärk fick jag bota med sängen för det fanns inga Panodil hemma..... Måste komma ihåg att köpa nya när minnet kommer tillbaka.
Nu i helgen har vi hunnit en hel del, igår var vi i Viken på Karnebåtfestival och kollade runt lite. Det fanns dock inte mycket att titta på men men nu har vi sett det och väntar spänt tills nästa år. Efter det åkte vi hem en snabbis och åt lite, sen drog vi till Motala och tittade på GP-kval i speedway. Det var jättekul och barnen gillade att springa omkring och busa. När vi åkte hem trodde vi att de skulle somna som klubbade sälar, men icke Stortroll höll låda i en HEL timme så när vi kom hem var det raka spåret in för kvällmat och dusch. Sen slog båda trollen ihop som små korthus och sov ganska länge i morse.
O idag har vi haft prova-på-speedway uppe på knattebanan, det måste jag säga blev väldigt lyckat. Jag hade fyra anmälningar, fem kom och alla barnen tyckte det var askul att köra. Så alla körde tills de inte orkade längre vilket tog ca 2,5 timme. Gissa om de var trötta sen.... En liten kille var bara 6 år och han körde så mycket han ägde och hade och vi trodde att han skulle krascha flera gånger in i planket men han klarade sig. Sen råkade han köra i en vattenpöl och då stöp han, men inte blev han rädd för det....... Han fortsatte ytterligare ett varv sen var han lite trött. Men alla var jätteduktiga och jag hoppas alla kommer på speedwayskolan sen. Tre av fem har redan anmält sig. Så jag hoppas resten anmäler sig oxå. Kul var det iaf och idag kändes det som om vi gjorde nåt bra, för barn, föräldrar och vi hade så roligt och det är ju så det ska vara.
Nu ska jag ta och sova en liten sköhetssömn innan vi ska upp med tuppen och lasta bilen för att sedan åka ner till Viken och möta upp resten av gänget. Lovar att skriva hur vi hade det där nere, men det får bli när vi kommer hem. För nu tar jag semester från bloggandet i några dagar.
Ja just det snart får mina barn en liten kusin hoppas inte den föds när vi är borta men man vet aldrig.

O som ni kanske har märkt så är min dator korkad igen..... så jag kan inte få nån kul färg på texten. Aja pettitesser (eller hur det nu stavas).

God natt kära vänner! Vi hörs om några dagar!

Inga kommentarer: