torsdag 28 augusti 2008

Inskolningen

Dags att skriva lite om hur det går för trollen (och mamma). Det går bra för trollen, lilla trollet fullkomligt älskar förskolan och hon struntar i om jag är med eller inte. Stora trollet är mer reserverad, han tycker det är jobbigt när de andra barnen kommer och möter honom i dörren. Så nu har fröknarna sagt till att stortroll måste få komma in och få av sig kläderna först då går det bättre och han vill gå in. Lite besviken är han allt att han inte är på sin kompis avd. Men de träffas så gott som varje dag ute på gården.
Idag fick jag lämna barnen i ca 2½ timme och göra vad jag ville, gissa om det sved i mammahjärtat...... Mina bebisar...... Och imorgon ska jag lämna de på morgonen vid frukost och komma tillbaka efter vilan, alltså runt halv tre...... Skit vad ska jag göra så länge utan barnen??????????? Funderar på ett skogsbesök och kolla efter svamp. Får se vad jag har lust med. Kommer säkert att tjuta som en bäng när jag lämnat dem.

Nästa vecka på måndag börjar jag jobba igen!! Jag är asnervös och nu har jag en klump i magen för det!!! Förut hade jag ju klump i magen för dagisstarten, me nu känns det bättre med den saken nu trivs jag med på förskolan. Nä nu har klumpen kommit tillbaka och jag vet inte varför för jag vet ju vad jag ska göra och vart jag ska vara och vilka jag ska jobba med. Antar att jag är allmänt nervös för att det är så länge sen jag jobbade, det är ju nära fyra år sen sist. Har ju bara varit inne och gästspelat några ggr.
Kommer självklart att blogga om min första dag på jobbet!

Nä ni ska väl ta och hoppa i säng nu, tidig morgon imorgon!

♥Puzz & kramiz♥

Inga kommentarer: