måndag 1 september 2008

Första dagen........

Har nu jobbat min första dag på väldans länge. Var jättenervös igår kväll så jag hade assvårt att somna och när jag väl hade somnat vaknade natterroristen och vrålade som en stucken gris. Men jag petade på min snälla sambo och han uppmärksammade vad jag ville, men då SOMNADE natterroristen. Jag blir galen på denna unge!! När det är min tur att gå upp till henne, ja då ska hon minsann inte somna förens jag vaggat henne i famnen en stund. Men när det är pappas tur ja då antingen sover hon hela natten eller somnar efter en stund helt själv.
Aja åter till mitt arbete. Imorse vaknade jag inte av min klocka utan det gjorde däremot min kära sambo som då buffade lite på mig och då vaknade jag med ett ryck. Så upp och på med kläder och packa det sista och sen bar det av till jobbet. Och nervositeten avtog rätt så snart när jag kom dit. Det har inte förändrats speciellt mycket kan jag säga utan jag kom in i rutinerna ganska snart. Mina lyxtider ska jag ju bara ha i fyra veckor sen går jag över på schema som alla andra. Då kanske det blir lite annat, när det kommer ny personal och lite andra förändringar i huset.
Måste säga att det var faktiskt kul att komma tillbaka och jag har haft en bra dag idag, förutom att jag inte hittade nåt te i hela huset och jag höll på att bli helt rabiat, men lyckades att lugna mig med lite saft. Men imorgon ska jag ta med mig eget te så är jag lugn sen. Har även idag glömt att dricka ordentligt så jag har lite huvudvärk nu så snart ska jag hoppa i säng och sova, imorgon ska jag upp ännu tidigare då jag ska lämna trollen på dagiset.
Lite typiskt är det att man måste ha besök av "röda tanten" nu när man precis har börjat jobba igen. För när tanten är på besök så får jag såna elaka finnar som ser ut som stoppljus och den här gången är inget undantag. Har en asstor finne mitt i pannan som min älskade sambo mobbar mig för och bara måste peta på hela tiden. Det tycker inte jag är speciellt kul....... Det tyckte jag var en fördel när man var gravid att man slapp alla finnar och "röda tanten". Men nu ska man alltså dras med skiten igen...... Och NEJ jag vill iaf inte ha fler barn. Räcker så bra med de jag redan har, de kan ibland kännas som ett helt gäng med ungar fast dem bara är två.

Ja just det när jag kom hem så fick vi besök av en väninna och hennes lilla dotter. Jättekul tyckte barnen att det var och jag med för den delen. Skönt att prata med nån som inte klättrar på väggarna efter att ha varit hemma med kidsen idag. Eller rättare sagt han har varit med dem på dagiset idag. Men han klättrar iaf på väggarna och bara måste sätta fingrarna på nåt. Så sambon passade på att plocka ihop sin speedwaycykel medans vi pratade lite och barnen busade.

Men nu hägrar duschen och ett lite mys med sambon.

♥Puzz & kram♥

Inga kommentarer: