torsdag 19 juni 2008

Snart midsommar

Imorgon är det midsommarafton, då är vi bjudna till vänner på lite kalas hela dagen. Barnen följer med för deras var där ute och det kommer fler. Kul för kidsen att dem inte blir själva.... Ett tag tänkte jag lämna dem till mamma & pappa men det blir så himla tajt med tid då och stressigt. Så näääää det får bli en annan gång och de kommer ju hit i helgen för både moi och syster yster fyller år lördag respetive söndag. Men det talar vi tyst om för bara så ni vet så blir jag aldrig äldre än 23 så det så. ;-)

Idag har jag och trollen varit i lekparken och firat midsommar med alla dagmammorna. Jättetevligt och vi hade tur med vädret idag, förra året regnade som sjutton. Tog lite bilder, men eftersom jag lider av galoperande senildemens så jag självklart glömt kameran i bilen.... Men men sånt är livet. Lilltroll hade jättekul och det syntes för när vi kom hem fick ta en liten dusch och sen raka vägen ner i säng så nu sover hon gott fram tills det är mat hoppas jag. Stora trollet fångade en nyckelpiga när vi kom hem så den drar han omkring med här hemma. han tyckte nog att fiskdammen och glassen var bäst, dansen var väl så där kul men han var med iaf.

En annan rolig grej är att vi ska åka på semster med en annan familj i år. Det inget avancerat utan två nätter på hotell och Ölands djurpark en dag, vi skulle planera mer ju närmare vi kommer. Tycker det ska bli skönt att komma iväg en sväng nu när vi är så nära att bli klara med källaren.

På tal om källaren gissa om det är skönt med ett sovrum igen. Det är så himla skönt att slippa sova i vardagsrummet där det blir tusen grader varmt på sommaren och nu kan jag kliva upp på min sida ist för att kliva över stackars sambon när jag ska upp ur sängen. Inte för att han hade nåt emot det ;-)

Oj nu såg jag att klockan är långt över lunchdags... Inte konstigt magen kurrar och stortroll lever räv..... Bäst att göra nåt åt saken.


Kram på er!

Inga kommentarer: